Ostrzykiwanie botoksem

Ostrzykiwanie botoksem (toksyną botulinową) czyli naturalną substancja produkowaną przez bakterie jadu kiełbasianego. Substancja ta jest używana w medycynie od ponad stu lat m.in. w leczeniu zeza. W 1987 roku kanadyjska okulistka z Vancouver Jean Carruthers przez przypadek odkryła, że efektem ubocznym leczenia skurczu powiek było znaczne zredukowanie zmarszczek wokół oczu pacjenta. I tak właśnietoksyna botulinowa została odkryta w kosmetologii około 50 lat temu, zupełnie przez przypadek.

Podany botoks zmniejsza kurczliwość mięśni poprzez blokadę przepływu impulsów przez zakończenia neuronowe: akson- dendryt. Substancja ta precyzyjnie podana rozluźnia mięśnie tylko w miejscu podania, czego efektem będą wygładzone zmarszczki, łagodniejsze spojrzenie czy młodszy owal twarzy. Ta metoda bardzo skuteczne spłyca zmarszczki pionowe na czole, między brwiami (lwia zmarszczka), wokół oczu (kurze łapki), na szyi, unosi powieki, relaksuje mięśnie żwacze (stąd też stosowanie botoksu wykazuje dużą skuteczność w leczeniu nocnego zgrzytania zębów tzw. bruksizmu). Toksyna botulinowa jest bardzo skuteczna w leczeniu objawów migreny i jej komponenty napięciowej czy nadmiernej potliwości pach, rąk, stóp. Dodatkowo iniekcjami z botoksu leczy się dziąsłowy uśmiech, tzw: „gummy smile” w momencie, gdy pacjent cierpi na nadmierną czynność mięśnia okrężnego ust.

Leczenie botoksem jest odwracalne, czyli zanika z czasem. Pierwsze efekty widoczne są już po kilku dniach a efekt utrzymuje się do 3-9 miesięcy. Po tym czasie dla utrzymania pięknego wyglądu należy poddać się kolejnym zabiegom

Czas trwania zabiegu: 15-20 minut

Znieczulenie: w zależności od zabiegu i miejsca stosowania

Efekt: wygładzenie, rozluźnienie, zapobieganie powstawaniu nowych zmarszczek

Przeciwskazania:

• niektóre choroby neurologiczne,
  • choroby z autoagresji (autoimmunologiczne),
  • zakażenia i nowotwory skóry w miejscu podania,
  • opryszczka,
  • ciąża,
  • karmienie piersią,
  • przyjmowanie niektórych leków.

Bezpieczeństwo: bardzo duże pod warunkiem, że toksyna botulinowa podawana jest przez przeszkolonego i doświadczonego lekarza