Nadpotliwość

Każdy z nas się poci. To naturalna, fizjologiczna reakcja organizmu, pozwalająca na jego schłodzenie i utrzymanie stałej temperatury. Najczęściej pocimy się z powodu zwiększonego wysiłku fizycznego, pod wpływem emocji, stresu, a także po spożyciu niektórych, najczęściej ostrych potraw. Bywa jednak, że problem nadmiernej potliwości jest wynikiem niektórych chorób takich, jak: infekcje, zaburzenia hormonalne, choroby neurologiczne, zatrucia czy też nowotwory. Nie zawsze przyczyny nadpotliwości są możliwe do ustalenia. Część z nich ma podłoże genetyczne, które jest bezpośrednią przyczyną zaburzenia funkcjonowania gruczołów potowych.

Każdy człowiek posiada ok 2,3 miliony gruczołów potowych w całym ciele. Na centymetr kwadratowy skóry przypada ich aż 300. Szczególnie dużo gruczołów występuje w okolicach pach, na dłoniach i stopach. Nadmierna potliwość bywa uciążliwa i nieprzyjemna dla pacjenta, a nierzadko jest przyczyną krępujących sytuacji w życiu codziennym.

Stosowane zabiegi

Skuteczność zabiegu i efekty

Gdy lekarz wstrzyknie pacjentowi botoks, substancja ta zablokuje pracę zakończeń nerwowych. Skutkuje to zaprzestaniem produkcji potu w ostrzykiwanym miejscu. Cały zabieg poprzedzony jest dokładną diagnostyką, dzięki czemu lekarz dobierze optymalną dawkę toksyny botulinowej oraz dokładnie określi nadpotliwe obszary, w miejsce których zostanie podana substancja.

Efekty zabiegu utrzymują się od 3 do 12 miesięcy. Ich trwałość zależy min. Od rodzaju skóry i trybu życia.

Neauvia od 1200 PLN
Restylane od 1100 PLN